06 August, 2007

Per Eklund tar storbråket med ro

Det var ihopkörningen som slutade med rena hoten.
Efter rallycross-SM i Strängnäs gick Thomas Rådström till full attack mot Per Eklund.
- Han skulle ta livet av mig, säger Eklund.
B-finalen i torsdagens SM-tävling tog en dramatisk vändning. I en kurva körde Eklund och Rådström ihop.
Enligt Arvikaföraren gick det till så här:
- Jag hade innerspåret. Han var kanske en meter framför mig och försökte vika in, men jag släpper aldrig till Rådström så han åkte in i mig och jag blev svartflaggad, säger Eklund.
Thomas Rådström snuvades på chansen att ta sig till A-final och i Västerbottens Folkblad går han till hård attack mot Per Eklund.
- Han har inte alla jävla får hemma i sin hjärna. Dom skulle knyckt hans licens.
- Han körde på mig bakifrån och vände runt mig. Man skulle inte få tävla om man är över 60 år, han är bara i vägen och det blir värre och värre, rasar Rådström till tidningen.
Per Eklund tar det hela med ro.
- Efter tävlingen i Knutstorp sa han att han skulle döda mig. Nu sa han igen att han skulle ta livet av mig. Den där Rådström håller alltid på, det är alltid han. Det är heta känslor, men det är så det är.
I stället för munhuggande med Thomas Rådström vill Per Eklund se en standardhöjning av domarkåren.
- De måste få bättre utbildning så de förstår vad de håller på med. Domarna är ungefär lika jobbiga som poliserna. Nu blev jag svartflaggad och har inte längre någon chans på SM.
Härnäst väntar helgens EM i Belgien för Eklund.

SOFIE GUSTAFSSON
sofie.gustafsson@vf.se 054-7 55 32
http://www.vf.se/

No comments: